John Frandsen: Requiem

Værket folder sig ud som en monumental kor- og orkesterbesat udsættelse af hele den middelalderlige, latinske messetekst i fascinerende vekslen med intime solosalmer sunget af den færøske visesanger Teitur til dansksproget poesi af digteren Simon Grotrian. Komponisten har tilegnet sit værk til ofrene for tragedien på den norske ø Utøya i 2011.

Peder Gram: Orkesterværker vol. 2

Denne udgivelse præsenterer den tidlige perle Avalon for sopran og orkester samt to af Grams mesterlige symfonier. Værkerne dækker det fulde udtryksregister, fra det gnistrende og effektfulde til det højdramatiske, festlige og kraftfulde.

Poul Schierbeck: Fête galante

Der er erotik, bedrag og ren afpresning i luften på slottet i Versailles, hvor den danske komponist Poul Schierbecks eneste opera Fête galante fra 1931 udfolder sin farverige handling.

JS Bach: Christmas Oratorio

The first Danish recording af Bach's Christmas Oratorio. Elisabeth Zeuthen-Schneider leads a star spangled orchestra wit the best singers and solo artists: Maria Keohane, Andrea Pellegrini, Bo Kristian Jensen og Morten Frank Larsen, and the quier Trinitas Kantori conducted byPer Enevold. Danmarks Radio's Henrik Sleiborg has made a fantastic recording Trinitatis Church. All songs sung in German and in the booklet in Danish.

Martin Hall: If Power Asks Why

If Power Asks Why er et album fuld af (på tidspunktet for udgivelsen) nyskrevne Martin Hall-sange fremført af mezzosopranen Andrea Pellegrini og den klassiske pianist Tanja Zapolski. På indspilningerne medvirker også ensemblet Lydenskab samt kontrabassisten Ida Bach Jensen. Pladen er produceret af Martin Hall, og materialet er for størstedelen af numrenes vedkommende arrangeret af Alexander Zapolski, der også selv medvirker som førsteviolinist på albummet.

Martin Hall: Hospital Cafeterias

På albummet Hospital Cafeterias arbejder Martin Hall sammen med en række gæstesolister og samarbejdspartnere som Claus Beck-Nielsen Memorial, Else Marie Pade, Knud Odde, medlemmer af Efterklang og Mikkel Meyer. Yderligere benytter pladen sig af en række tysksprogede recitationer samt telefonsvarerbeskeder som bærende indslag.

Martin Hall: Camille

Pladetitlen Camille stammer fra filmindspilningen fra 1936, hvor Greta Garbo spiller hovedrollen som Marguerite Gautier. Martin Hall skrev og producerede selv værket, og blandt solisterne på pladen finder man det store dansk-italienske operatalent Andrea Pellegrini, der synger tre arier ud af albummets i alt 14 kompositioner. Orkestret på indspilningerne er The Vista Dome Ensemble, og korsatserne synges af Konsort. Pladens afsluttende sekvens “Late August” fremføres af Saccharin-sangerinden Katja Andersson.

Martin Hall: Das Mechanische Klavier

Med den tyske litterat Herbert Zeichner som pladens fortæller (stemmen på recitations stykkerne “Kopfkino 1–6”) er Das Mechanische Klavier en rejse ind i det tabtes land – en tekstmættet udforskning af erindringens fiktive natur. Gennem en række hukommelsesfragmenter og reflektioner over det 20. århundredes kulturelle delirium danner pladens musikalske kompositioner ramme om en aldrende mands forsøg på at definere sin egen tvivlsomme fortid, en fortløbende monolog der i sin essens er en fortælling om personlig opløsning.

Youroland: Requiem

Bag navnet YOUroLAND gemmer sig et genrebrydende musikalsk projekt bestående af den Danish Music Award-vindende producer, musiker og komponist Christoffer Møller (Julie Maria, Tim Christensen, Søren Huss m.fl.) foruden mezzosopranen Andrea Pellegrini, samt guitaristen Lars Skjærbæk, det klassiske ensemble Lydenskab, mediedesigner Signe Klejs og tøj-designer Dorrit Shoshan.

Teksten til værket tog sit udgangspunkt i et ønske om at skabe en europæisk sang til døden - et Requiem. Fem tilfældige personer fra hvert sit europæiske land har bidraget med et digt til døden. Forfatteren Josefine Klougart sammenfattede essensen og tilførte ordene sin egen ‘sjæl’. Værkets tekstunivers består således af lige dele Josefine Klougarts ord, uddrag fra fem tilfældige europæeres digte og den latinske messe.

Fuck Ness Uhyret

``For nogle år siden mødte Andrea og jeg hinanden i forbindelse med en koncert, hvor en del af musikken var fra Astor Piazzollas tangoopera Mariá de Buenos Aires. Det er jo på flere måder vild musik og i forlængelse deraf, begyndte vi at diskutere, om man kunne komponere musik med dansk tekst, hvor det tekstlige univers var lige så direkte kommunikerende, som tangotekster oftest er. Her pakkes tingene ikke ind: når man er glad, er man meget glad. Når man er vred, er man meget vred.``